Λεξιλόγιο γαστρονομικής κρίσης

Με αφορμή το νέο βιβλίο του καθηγητή οικονομίας Γιάνη Βαρουφάκη, εμπνεύστηκα τούτο το μίνι οδηγό για την κρίση απ΄την σκοπιά της... γαστρονομίας!

 

Οικονομική Κρίση = Ριάλιτι τηλε-παιχνίδι, δημιούργημα του δυτικού πολιτισμού. Κάθε κύκλος φέρει το όνομα της χώρας στην οποία προβάλλεται την εκάστοτε περίοδο. Το 2008 προβλήθηκε ο κύκλος Οικονομική Κρίση: ΗΠΑ. Λίγο αργότερα, η επιτυχημένη σειρά ξεκίνησε να προβάλλεται και στη χώρα μας με μεγάλη επιτυχία. Τα επεισόδια δεν έχουν ολοκληρωθεί.

 

ΦΠΑ 23% στα τρόφιμα = Την 1η Σεπτέμβρη ο φορολογικός συντελεστής στις υπηρεσίες εστίασης (εστιατόρια και ντελίβερι) αυξήθηκε από 13% σε 23%. Η «χημική» αντίδραση προβλέπεται να είναι αλυσιδωτή και επιζήμια προς όλες τις κατευθύνσεις. Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι και ΔΝΤ εικάζουν πως το σουβλάκι, σύντομα, θα αντιμετωπίζεται ως αγαθό πολυτελείας. Αναμένονται νεότερα...

 

Value For Money = σε απλά ελληνικά «τ' αξίζει τα λεφτά του». Αναφέρεται στο φαγητό και γενικότερα στην εμπειρία που αποκομίζεις από ένα εστιατόριο (ή μια ταβέρνα). Ο πελάτης καλείται να συγκρίνει την ποιότητα (του φαγητού που έφαγε) με την ποσότητα (των χρημάτων που πλήρωσε).

Πιθανολογώ πως πολλοί Έλληνες αγνοούσαν την συγκεκριμένη μαθηματική σχέση 2-3 χρόνια πριν. Ειδικότερα, η ατάκα/σλόγκαν που συνήθως συνόδευε ένα απογοητευτικό γεύμα ήταν η εξής: «Δε βαριέσαι, καλή παρέα να υπάρχει».

 

Cuccina Povera = 1) Μαγειρικό ρεύμα, οι εκφραστές/σεφ του οποίου δημιουργούν  πιάτα με οικονομικά υλικά (πχ όσπρια) και εποχικές πρώτες ύλες. 2) Το εστιατόριο του Κλεομένη Ζουρνατζή -όνομα και πράγμα- στην περιοχή του Παγκρατίου.

Τούτος ο όρος αντανακλά άριστα τη λαϊκή ρήση για «ευκαιρίες που γεννιούνται εν μέσω κρίσης». Ώρα για δημιουργική μαγειρική, πιο υγιεινές συνήθειες και οικονομία!

 

Το καλάθι της νοικοκυράς = τα είδη πρώτης ανάγκης ενός μέσου νοικοκυριού. Οι διεθνές τάσεις της μόδας για το 2012 «επιβάλλουν» τα μικρά τσαντάκια. Το ελληνικό κράτος ως fashion victim, πρόκειται να μετονομάσει τον όρο σε "clutch bag της νοικοκυράς". Αναμένεται το ΦΕΚ.

 

Η αύξηση του ΦΠΑ δεν αφορά μόνο τα τρόφιμα. Το αγαπημένο οικονομικό εργαλείο του κράτους, ο φορολογικός συντελεστής, και συγκεκριμένα η αύξηση αυτού, βρίσκεται πάντα και παντού. Έτσι, οι συνευρέσεις με σκοπό την εστίαση έχουν άμεση σχέση και με άλλες πτυχές της καθημερινότητας.

 

Παραθέτω 2 παραδείγματα (με λύσεις) + 1 απόδειξη:

 

Βενζίνη: Υπάρχει αύξηση τιμών και εδώ. Οι μεγάλες μετακινήσεις με αυτοκίνητο κρίνονται απαγορευτικές. Λύση: Στηρίζουμε τα τοπικά καφέ/μαγαζιά/μπαρ στην γειτονιά μας, γινόμαστε τοπικιστές και στις εξόδους προτιμάμε να μετακινηθούμε με τα πόδια.

 

Διπλοταρίφα = η χρήση ταξί τις μεταμεσονύκτιες ώρες συνεπάγεται σχεδόν διπλή πληρωμή. Λύση: Εξευρωπαϊζόμαστε και προγραμματίζουμε τις εξόδους σε φυσιολογικές ώρες όπως 8-9 μ.μ. Αντίο βαρυστομαχιά, αντίο άδειο πορτοφόλι!

 

Μεγάλη παρέα - Μικρός λογαριασμός = Ποσά αντιστρόφως ανάλογα. Όσο μεγαλώνει η παρέα τόσο μειώνεται και ο λογαριασμός ανά άτομο. Αποδεδειγμένα.

(0) Σχολιάστε
(2) Αξιολογήστε
νέο θέμα
ΥΠΟΒΟΛΗ